• 14/01/2021
  • admin

Ecografia pulmonară la copil

Infectiile respiratorii reprezinta principala cauza de imbolnavire a copiilor in special la varsta de sugar, copil mic, prescolar si scolar. Este adevarat ca majoritatea infectiilor respiratorii sant virale, dar exista cazuri cand o infectie virala se poate suprainfecta devenind infectie bacteriana. Mai mult de atat o infectie de tract respirator superior la copii se poate complica cu extinderea procesului inflamator, practic extinderea infectiei la nivelul tractului respirator inferior la nivelul bronsiilor si la nivelul plamanilor.

Astfel ca aparitia unei pneumonii sau a unei pneumonii cu pleurezie si nu numai, nu este exclusa in evolutia unei infectii respiratorii. In aceste situatii neplacute pentru a stabili un diagnostic este nevoie de investigatii care sa confirme suspiciunea clinica a unei complicatii. .In ajutorul copiilor doresc sa fac cunoscuta explorarea ecografica a plamanilor, metodă neiradiantă, noninvazivă, de mare acurateţe dovedită în studii ştiinţifice, care au comparat această metodă cu radiografia toracică sau cu tomografia computerizată.

Ecografia pulmonara poate fi repetata de cate ori este nevoie fara sa existe pericolul de iradiere. Ea nu înlocuieşte examinarea radiologică (radiografia), aceasta îşi păstrează indicaţiile în situaţii particulare. Pot fi diagnosticate ecografic afectiuni bronsice, pulmonare de la pneumonii la tumori, pleurezii, pneumotorax. Se poate efectua la orice varsta , foarte utila la nou nascutii prematur. In concluzie daca copilul are febră peste 38C, peste 3 zile, asociază tuse şi modificări la ascultaţia plămânului cu stetoscopul., sau prezinta doar tuse, febra ecografia toracică este examinarea de elecţie în pediatrie.